الینا فرشته ی کوچولوالینا فرشته ی کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

الینا فرشته آسمونی

روز جهانی کودک

1391/7/17 12:26
نویسنده : مامان
501 بازدید
اشتراک گذاری



روز جهاني کودک بهانه اي براي ورود به جهان کودکان است؛ براي ورود به اين جهان بايد آگاهي هاي خود را فراموش کنيم و با ناآگاهي هاي کودکانمان همراه شويم. آموختن زبان کودکانه نيز قدم بعدي است.


روز جهاني كودك  فرصتي است تا به كودكان بيشتر بينديشيم و نيازهاي آنها را مدّنظر قرار دهيم و بكوشيم تا انسانهايي سالم،مؤمن،شاداب و متعهد و مسئول پرور ش دهيم.

بقیه ادامه مطلب...


در سال 1953، يونيسف ( United Nations International Emergency Fund ) يکي از بخشهاي دائمي در سازمان ملل گرديد . و روز 8 اکتبر " روز جهاني کودک " نام گذاري شد.
کودکان در اين روز ، خواهان يادآوري اين مسئله هستند که سالانه هزينه هاي غير قابل تصوري صرف توليد انواع سلاحهاي هسته اي و غير هسته اي مي شود حال آنکه در سال کودکان بسياري از گرسنگي ، عدم امکانات بهداشتي ، سوء تغذيه و ... جان خود را از دست مي دهند و کسي نگران آنها نيست !
يونيسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار براي هر کودک مي توان جان 90 درصد از کودکاني را که سالانه مي ميرند ، نجات داد و براي بهبود چشمگير زندگي کودکان جهان سوم ، کافي است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسليحاتي جهان هزينه شود.
وظيفه انجمن کمک به کودکان يعني يونيسف ، مراقبت از کودکان و برآوردن نيازهاي اوليه آنها در سالهاي ابتدايي زندگي ؛ ترغيب و تشويق والدين به تعليم فرزندان مي باشد.
همچنين تلاش اين انجمن براي کاهش بيماري ، مرگ و مير در کودکان و حمايت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبيعي و ... است .
در مقدمه کنوانسيون حقوق کودک آمده است که:
« کودک بايد در فضايي سرشار از خوشبختي ، محبت و تفاهم بزرگ شود ».
به اميد آنکه دنيايي داشته باشيم به دور از جنگ و هياهو که همه کودکان در آن با آرامش و خوشبختي زندگي کنند. به اميد آنروز...

 

اینم هدایای مامان و بابا به مناسبت روز جهانی کودک به دلبندمون الیناماچ

دخترم تا کودکی ، کودکی کن . فرصت برای بزرگ شدن و حرفها و کارهای بزرگانه کردن بسیار است اما بزرگ باشی و بخواهی کودکی کنی محکوم میشوی به ...!!!!

چی؟! سکوت کنم؟ آها اسمورفها خوابن؟! ببخشید ... چشم...

خب داشتم واست سخنرانی میکردم میذاشتی جمله م تموم شه ...

در هر حال روز جهانی کودک رو به تو دختر گلم و تمام بچه های پاک و معصوم و دوست داشتنی دنیا تبریک میگم


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

baba
17 مهر 91 11:47
سلام دخترم عزیزم روز جهانی کودک رو به شما تبریک میگم امیدوارم یه روزی بتونم روز مادر رو هم تبریک بگم


ممنون بابای خوب و مهربونم...