الینا فرشته ی کوچولوالینا فرشته ی کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

الینا فرشته آسمونی

بر لب جوی نشین و...

1391/7/18 12:24
نویسنده : مامان
552 بازدید
اشتراک گذاری

 

طی شد این عمر، تو دانی به چه سان

             پوچ و بس تند، چنان باد دَمان

همه تقصیر من است، این که خودم میدانم

که نکردم فکری

            که تامل ننمودم، روزی

                                    ساعتی یا آنی

که چه سان میگذرد عمر گران؟

 بقیه تو ادامه مطلب...

 

طی شد این عمر، تو دانی به چه سان

             پوچ و بس تند، چنان باد دَمان

همه تقصیر من است، این که خودم میدانم

که نکردم فکری

            که تامل ننمودم، روزی

                                    ساعتی یا آنی

که چه سان میگذرد عمر گران؟

کودکی رفت به بازی، به فراغت، به نشاط

            فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات

همه گفتند: کنون تا بچه ست، بگذارید بخندد شادان

            که پس از این دگرش، فرصت خندیدن نیست

                                                            بایدش نالیدن

من نپرسیدم هیچ

            که پس از این ز چه رو

                                    نتوان خندیدن

هیچکس نیز نگفت: زندگی چیست؟ چرا می آئیم؟

بعد از این چند صباح، به کجا باید رفت؟

            با کدامین توشه، به سفر باید رفت؟

                                    من نپرسیدم هیچ، هیچکس نیز نگفت

نوجوانی سپری گشت به بازی، به فراغت، به نشاط

            فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات

بعد از آن باز نفهمیدم من، که چه سان عمر گذشت؟

لیک گفتند همه:

            که جوان است هنوز، بگذارید جوانی بکند، بهره از عمر بَرَد، کام رانی بکند

بگذارید که خوش باشد و مست

            بعد از این نیز، بر او عمری هست

یک نفر بانگ برآورد که او

            از هم اکنون باید فکر آینده کند

دیگری آوا داد: که چو فردا بشود، فکر فردا بکند

سومی گفت: همانگونه که دیروزش رفت، بگذرد امروزش، همچنین فردایش

با همه این احوال

            من نپرسیدم هیچ

                        به چه سان دی بُگذشت؟

آن همه قدرت و نیروی عظیم، به چه ره مصرف گشت؟

نه تفکر، نه تعمق و نه اندیشه دَمی

            عمر بگذشت به بی حاصلی و مسخرگی

چه توانی که ز کف دادم مُفت

            من نفهمدم و کس نیز مرا هیچ نگفت

قدرت عهد شباب، میتوانست مرا تا به خدا پیش برد

            لیک بیهوده تلف گشت جوانی، هیهات

آن کسانیکه نمیدانستند    زندگی یعنی چه؟

رهنمایم بودند

عمرشان طی شد

            بیهوده و بی ارزش و کار

و مرا میگفتند که چو آنان باشم

            که چو آنان دائم، فکر خوردن باشم

            فکر گشتن باشم

                        فکر تامین معاش

                                    فکر ثروت باشم

فکر یک زندگی بی جنجال

            فکر همسر باشم

کس مرا هیچ نگفت:

            زندگی ثروت نیست

                        زندگی داشتن همسر نیست

زندگانی کردن، فکر خود بودن و غافل ز جهان بودن نیست

                                                من نفهمیدم و کس نیز مرا هیچ نگفت

و صد افسوس که چون عمر گذشت، معنی اش فهمیدم

حال میپندارم، هدف از زیستن این است رفیق

            من شدم خلق که با عزمی جزم، پای از بند هواها گُسَلَم

پای در راه حقایق بنهم

            با دلی آسوده

                        فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل

مملو از عشق و جوانمردی و علم

            در ره کشف حقایق کوشم

زره جنگ، برای بد و ناحق پوشم

                                    ره حق پویم و حق جویم و بس حق گویم

آنچه آموخته ام بر دگران نیز نکو آموزم

            شمع راه دگران گردم و با شعله خویش

                        ره نمایم به همه، گرچه سرا پا سوزم

   من شدم خلق که مُثمِر باشم

            نه چنین زائد و بی جوش و خروش

عمر بر باد و به حسرت خاموش

            ای صد افسوس که چون عمر گذشت           معنی اش فهمیدم

 

اینم چند تا عکس از گردش یه روز پاییزی حومه شهر(روستای طراقی):

 پ.ن: پیرو فرایند آموزش زبان از دیروز داری لغت ماهی:fish و آب:water رو تمرین میکنی گلمقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

کلکسیونی از ایده های نو و زیبا
18 مهر 91 13:06
ممنون که پیشم اومدید لینک شدید
هدي
18 مهر 91 18:11
من حقیقت را دیده ام مثل آنچه با ذهنم ساخته بودم نیست من آن را دیده ام و تصور زندگی کردن با آن روحم را برای همیشه تسخیر کرده است اگر یک روز٬ یک ساعت ناگهان همه چیز به یک چیز تبدیل شود برترین آنها مهرورزیدن است
مامان علی
18 مهر 91 20:04
ممنون از حضورگرمت و ممنون از نگاه قشنگتون عزیزم. شما هم با افتخارلینک شدی عزیزم
مامان علی
18 مهر 91 20:05
عکساتون خیلی قشنگ بود دخمل باهوشت رو ببوس لطفا


ممنون عزیزم
سارا
20 مهر 91 0:48
سلام بر شما. ن لینک وبلاگ باصفای شا رو تو مطالب آرش خان دیدم. و چون عاشق اس الینا هستم خواستم اینجا بیام و بپرسم معنیه دقیق این اسم چیه ؟ من سرچ کردم و چیزهای متفاوتی پیدا کردم.
من 6ماهمه . ایشالا یه دختر تو راه دارم منون میشم کمکم کنید


سلام عزیزم ممنون که به ما سر زدین.الینا اسم یک قبیله آریایی بوده و به معنی سرسبزی است(زیبایی ناتمام و همیشه سبز و شاداب).البته بعضیا میگن نعمت وافر که این معنی عربی شه!!!ولی دلیل انتخاب من فقط آریایی بودنش بود و ایرانی الاصل...

از ته دل آرزو میکنم یه دخمل سالم و شاداب و ناز دنیا بیاری عزیز دلم


baba
20 مهر 91 9:12
سلام دختر عزیزم اینرو از بابایی بدون عمر به سرعت و مثل همون جوی روانی که کنارش ایستادی میگذره بخصوص که اگر کار مهمی داشته باشی اما ما هیچوقت نمیتونیم این کذشت سریع عمر رو آن جوری که باید و شاید درک کنیم امیدوارم فکرت رو به دل مشغولی های کوچک درگیر نکنی و همشه به اهداف بزرگ بیندیش زیرا همه چیز برای انسان دست یافتنی است
زن عمو
21 مهر 91 8:45
خدایا رحمتی کن تا ایمان نام و نان برایم نیاورد قوتم بخش تا نانم و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم خدایا به من چگونه زیستن را بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت