الینا فرشته ی کوچولوالینا فرشته ی کوچولو، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

الینا فرشته آسمونی

بشین سرِ جات !

1392/10/8 14:09
نویسنده : مامان
710 بازدید
اشتراک گذاری

فصل سرد ِ امسال واسه ما انگار طلسم شده !

80% به بیماری دخترم و حساسیت و سرفه و دکتر و شب بیداری و غصه گذشت !

هر چی میخوام ننویسم که باز هم مریضی ، نمیشه !!!

باز هم مریض شدی دخترم !

بدنت خیلی ضعیف و حساس شده با کوچکترین محرکی دوباره حساسیتت اوت میکنه !

دیشب خیلی گریه کردی از درد گوش !

دلم ریش ریش شد !

دلم میخواد بترکه !

هیچی بهم نمیچسبه !

هیچی خوشحالم نمیکنه !

...

دیشب با ناله به پزشک معتمد بانک میگم : دکتـــــــــــــــــــــــر ! خسته شدم ! بس که دلبندم زجر کشید خسته شدم ! چه کنم که مریض نشه ؟!

با خونسردی -رو به همسر با اشاره به اینکه گوشهاتو بگیر - گفت: هیچی ! نرو سر ِ کار ! بشین خونه مراقب دلبندت باش !

سکوت حکمفرما شد...

پدر  نگاهش رو از من دزدید و به زمین خیره شد

من موندم و 

تو

و دکتر

و صدای نفسهای عمیق و خَش دارت ...

 

...

 

===========================================

پ.ن:

دوست عزیز و همیشه همراهم ، تولد دخترک پری رویت رو با آرزوی تحقق زیباترین رویاهایش تبریک میگویمقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (32)

فریده
8 دی 92 14:39
بلا ازش دور باشه
مامان
پاسخ
ممنون
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
8 دی 92 15:56
سلام محبوبه جونم وااااااااااااااای این دو روز خیلی سرم شلوغ بود یه آماری ازمون خواسته بودن باید تحویلش میدادیم از صبح که وارد اداره میشدم شروع به نوشتن میکردم تا خود ظهر این شانس داریم ما درست روز تولد ستایش این همه کار ازم خواستن عزیزم دوست خوبم ممنون از این همه ابراز محبّتت انشالله جبران کنم دوباره مریضی الینا جون خدا شفا بده تا وقتی زمستونه همینه خواهر اتفاقا یه بار که ستایشو برده بودیم دکتر آقای دکتره هم به من همین حرفو زد گفت بشین توی خونه از بچت مراقبت کن مهدِ کودک یعنی ویروس
مامان
پاسخ
سلام منصوره عزیزم عزیزم درکت میکنم دقت کردی همیشه کارهای انبوه و حساس رو تو روزهای خاص و حساس زندگیمون ازمون میخوان ؟! خواهش میکنم عزیزم دوست داشتم تو یه پست شاد بهت تبریک بگم واقعا شرمنده ت شدم عزیزم البته خوب ِ خوب که فکر کنیم کم هم بیراه نمیگن اما خب بقول دوستان مگه خانومایی که تو خونه هستن بچه شون مریض نمیشه؟!
ندا
8 دی 92 16:59
این توصیه ای که جامعه ایرانی به زنا میکنه و من به عنوان یه زن بین حس استقلال و تو خونه موندن دچا ر تضادم و واقعا ازار دهندست ولی به نظر من مادرای شاغل رابطه بهتری با بچه دارن چون کمتر میبیننش مشتاقش میشن ولی وقتی همیشه رو اعصابت نا خوداگاه خسته کننده میشه برات
مامان
پاسخ
دقیقا منم دچار دوگانگی شدم ندا ! البته من به شخصه اعتقاد دارم خانومای شاغل با توجه به تایم کمتری که دارن از وقتشون بهینه تر و مفیدتر استفاده میکنن البته اگه جسارت محسوب نشه ! اما خب ندا نعمت کنار خانواده بودن و رسیدگی بهشون و لذت بردن از تمام وقت بودن با آنها هم یه چیز دیگه ست
نیلوفر
8 دی 92 17:05
عزییییییییییییییییزم چقدر ناراحت شدم امیدوارم زودتر خوب بشه.
مامان
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان نازدونه ها
8 دی 92 17:49
عزيزم... انشالله بلا ازش دور باشه و سلامتي تن پوشش بشه
مامان
پاسخ
انشاله...انشاله هیچ بچه ای مریض نشه
فرزانه مامان آرین مهر
8 دی 92 18:56
سلام محبوبه جون دوست خوب ومهربونم انشالله که بلا ازتون دور باشه محبوبه جون درکتون میکنم خیلی سخته که جگرگوشت مریض باشه ونتونی کاری کنی اما دوست خوبم دکتر چرت گفته ربطی به کار رفتن شما نداره بیخود بهت عذاب وجدان داده حالا بچه های ما که خونه داریم مریض نمیشند این چه حرفیه .دوست خوبم براش شربت اویشن از داروخونه بگیر وامتحان کن
مامان
پاسخ
سلام فرزانه جونممنون عزیزم مث همیشه حرفات به دل میشینه ممنون که بهم روحیه میدی عزیزم
مامان ایسان
8 دی 92 19:15
خیلی غصه خوردم برات عزیزم واقعا ناراحت کنندست بیماری بچه ایسان چند وقت پیش تب کرده بود شب دوم تبش 38 بود و پایین نمیومد یکم تو خواب ناله میکرد ساعت 3 نصفه شب زنگ زدم اطلاعات دارویی ببینم چی دیگه بهش بدم که تبش بیاد پایین نمیدونم چی شد با این که خیلی ادم محکمی هستم یهو بغضم گرفت پشت تلفن حالا هی اپراتوره سوال میکرد من نمیتونستم بغضم رو قورت بدم و جواب سوالش رو بدم با هر زوری بود صحبت کردم باحاش اونم متوجه شده بود هی میگفت خانم نگران نباشید این تب اصلا نگران کننده نیست خلاصه میدونم حالت چیه واقعا احساس اینکه ادم نمیتونه کار بیشتری برای دلبندش انجام بده واقعا درد اوره خدا خودش به زودی زود این حساسیت رو از الینا جانم دور کنه
مامان
پاسخ
عزیزم چه شب سختی رو گذروندی پس؟! انشاله همه بچه ها همیشه سالم و خندون باشن
ارغوان
8 دی 92 19:22
وای این مریضی و سرماخوردگی خیلی بدچیزیه...ایشالا زودتر خوب شه الینا کوچولو
مامان
پاسخ
حساسیت که بدترین چیزه ! ممنون عزیزم
...
8 دی 92 20:04
سلام.تازه با وبلاگتون اشنا شدم،همه شو خوندم...خيلي از نوشته هاتون لذت بردم...اومدم بگم اگه خودتون صلاح مي دونيد الينا جانو ببرين( فوق تخصص ايمونولوژي و الرژي كودكان)مشهد بيمارستان قائم دكتراي فوق تخصص ايمونولوژي الرژي خوبي داره...ادرسشونو خصوصي براتون مي ذارم...
مامان
پاسخ
سلام باعث افتخاره و لطف دارین به من ...ممنون از راهنماییتون اتفاقا تصمیم دارم بعد از ایام عزاداری ببریمش مشهد ممنون بابت راهنماییتون و آدرسی که دادید حتما میریمجسارتا از اون دو تا دکتر ِ کلینیک قائم کدوم یکی ماهرتر و مشهورتره؟
مامان گیسو جون
8 دی 92 22:12
سلام عزیزم الهی بمیرم براش خیلی سخته حق داری به خدا ناراحتی هم داره ان شاا... که زودتر خوب بشه با این آب و هوا آدم سالم می مونه تو نفس کشیدن چه برسه به بچه های کوچیک که ریه هاشون حساسه قشر تحصیل کرده مملکت که اینو بگه وای به حال اون بی سوادا مگه برای هر موردی که پیش می آد صورت مسئله رو پاک باید کرد اگه شما خونه بمونی دیگه الینا جون حساسیت پیدا نمی کنه باید می گفتی عوض اینکه اینو بگی برو یه راهی برای معالجه بچم پیدا کن باز خوبه همسرت نگفته دیگه نرو
مامان
پاسخ
واقعا درست میگی بجای حل مساله میخوایم صورت مسله رو پاک کنیم! اما اینقدر اینروزها حساس شدم با کوچکترین چیزی عذاب وجدان میگیرم و میگم نکنه چون میرم سر ِ کار و پیش دخترم نیستم همش مریض میشه ! نمیدونم بخدا...
مارال - مامان روشا
8 دی 92 22:58
الهی، خاله جون چرا هنوز خوب نشدی، ما هم اینجا خیلی غصه میخوریم. امیدوارم زودتر خوب بشی محبوبه جان، به نظرم دکتر خیلی هم بیراه نمیگه، من هم تصمیم دارم بزودی (البته اگه مشکلاتم حل بشه) بشینم خونه و به شاهزاده خانوم برسم، آخه این طفلکی ها خیلی حق دارن (جسارت نباشه فقط دردودل بود)
مامان
پاسخ
مارال جون خوب میشه اما با کوچکترین محرکی دوباره روز از نو روزی از نو ... اتفاقا من هم یه مدت بهش فکر کردم اما خب به قول همسر من تو خونه بمون هم نیستم مطمئنم خونه دار هم بشم هر روز میرم یه کلاسی چیزی ...اما خب حسنش اینه که تایمش دست خودمونه و اگه خدای نکرده بیماری پیش میاد خب نمیریم کلاس اما اینجا چی؟ تا یه روز مرخصی میگیری جونت به لبت میرسه!
تا ابددونفره
9 دی 92 0:05
سلااااااااام عزیزمآخی چقدر دلم گرفت اتفاقا چند روزیه احساس می کردم سر حال نیستی محبوبه جونمعزیزم یعنی هیچ راهی نداره؟؟؟دکتر بهتر؟؟؟جای بهتر چه می دونم یه چیزی که یه تاثیری تو بهتر شدنش داشته باشهاههه چه دکتر بی ملاحظه ایحالا چه وقته این حرفو زدنه آخه دعا می کنم زودتر خوب بشه الینا جوناز راه دور فقط همین از دستم بر می یاد نگران نباش عزیزم خوب می شه ایشالاااااااااااا
مامان
پاسخ
ممنون نسترن جون بابت همدردیهات و دلداریهات راستش با داداش دوستم که متخصص اطفال هستن تو تهران مشورت کردم گفت فعلا چاره ای نیست و تا 5 سالگی خوب میشه انشاله و باید مراقب باشم که مریض نشه و حساسیتش اوت نکنه ! که این خیلی کار سختیه ینی با کوچکترین محرکی دوباره اوت میکنه ! دکتر هم چون پزشک معتمد بانک هستش و کاملا میشناسمش ازش ناراحت نشدم چون آدم منطقی هستش و به نظرم کم هم بیراه نمیگفت ! نسترن جون دیدن و خوندن کامنتهای پرمهرت همیشه واسم روحیه بخشه .ممنون عزیزم
★ مامان آینده یه فسقلی ★
9 دی 92 1:19
وای خدا ... محبوبه جون، موهای تنم سیخ شد بخدا... ............ بلا دور باشه انشاءا... ............ نبینم خم به ابروت، نبینم غصه تو دلت ............ خیلی دوستت دارم آخه. ♥ ♡ ♥ ♡ ♥
مامان
پاسخ
با وجود دوستان خوبی مث شما روحیه ام رو از دست نمیدم عزیزم دوست مهربونم
بهاره مامان ونداد
9 دی 92 1:32
محبوبه جون واقعا ناراحت شدم این پاییز پر از مریضی کاش زودتر بگذره باور نمیکنی اشک توی چشمام جمع شده وکلی ناراحتم ونمیدونم چی باید برات بنویسم این بار چهارمه که میخوام این کامنت رو بزارم هی پاک میکنم واز اول مینویسم ولی اصلا حرفی ندارم که بزنم جز ارزوی سلامتی برای الینای نازنینم غصه دلت رو فقط خدا میفهمه
مامان
پاسخ
ممنونم بهاره جون.شما که خودت هم خانوادگی درگیر این قضیه بودین و شرایطت سخت تر هم بوده عزیزم...کامنتت خیلی به دلم نشست ممنون عزیزم
مامان بنیتا
9 دی 92 2:33
الهی قربونت برم الینای شیرین زبونم نبینم مریض باشی خالهایشالا زودی حالت خوب بشه عزیزدلم محبوبه جونم به نظرم حیفه که از کارت دست بکشی تو سخت ترین دوران بچه داری رو پشت سرگذاشتی و شاید اگه از کارت بیای بیرون پشیمون بشی...ولی بازم خودت شرایط زندگیت رو بهتر می دونی امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیری دوست خوبم
مامان
پاسخ
خدا نکنه عزیزم ..ممنونم گلناز عزیزم مهمترین دلیلی که تا حالا موندم هم همینه میگم دوران سخت رو گذروندم الان دیگه حیفه ! اما خب...باز هم سخته گلناز جون
مامي كيانا
9 دی 92 9:46
سلام دوست خوبم غمتو نبينم دلواپسيتو نبينم آخه اين چه حرفيه كه آقاي دكتر فرمودند اگه با تو خونه نشستن همه بيماريها درمان ميشد كه ما بست ميشستيم توي خونه حالا مثلا هم ما نشستيم خونه دو سال ديگه كه بچه خواست بره مدرسه چي؟ بگيم مدرسه ويروس داره؟ ترك تحصيل كنه؟ من خودم هم تقريبا خانه دار هستم و فقط صبحها ميرم سركار ولي واقعا اين چندساعتي كه بيرون از منزل هستم خيلي تو روحيه و رفتارم تاثير داره و انگار انرژي بيشتري تو خونه دارم اتفاقا ديروز كه با كاوه صحبت ميكرديم به اين نتيجه رسيديم كه حتي اگه من تو خونه هم بمونم نيام سركار كيانا بايد مهد بره حتي شده روز ي3 - 4 ساعت ايشالا به حق همين روزهاي عزيز خداوند لباس عافيت بپوشه به تن تمام بيمارها خصوصا الينا جون گوگولي مگولي خودمون اين چند روز كه تعطيله خيلي مواظب الينا جونم باش دلم براتون تنگوله ميشه واي اينقدر از تعطيلات متنفرم مخصوصا اگه بين التعطيلين هم داشته باشه فكر كنم تا شنبه نتونم بيا اينجا خيلي مواظب خودتون باشيد الينا جون گلم رو ببوس محبوبه جونم
مامان
پاسخ
سلام مونا جون همسرم هم حرفای تو رو میگه و میگه این اصلا دلیل محکمی برای ترک کارت نیست! ممنون از دعای قشنگت دوست عزیزممن تعیلاتی که بخاطر عزاداریه دوست ندارم خیلی دلگیرهمنم تو و کیانا رو میبوسم دوست خوبم
تا ابددونفره
9 دی 92 12:12
سلاااااااااااام به دوست جون خودمهمه چی روبراهه عزیزمالینا جون چطورهدوستتون دارم
مامان
پاسخ
سلام به نسترن عزیزم انشاله روبراه میشه عزیزم الینا هم کمی بهتره ممنونم نسترن جون منم خیلی دوسـِت دارم دوست خوب و با معرفتم
مریم مامان سروش
9 دی 92 12:28
محبوبه جان راست میگی. مریضی بچه ها سخت تره. به نظرم باید چند تا درمان رو همزمان براش بذاری. بخور سرد رو هم دائم روشن کن. خیلی خیلی رو سینه و سرفه‌اش تأثیر داره. البته آبی رو هم که توی بخور میریزی هرچه کمتر املاح داشته باشه بهتره. کیسه آب گرم رو هم روی گوشش و سرش و بذار. حتماً با گرم کردن تسکینش بده.کنار داروهای دکتر، بخور و ... خیلی خوب جواب میدن. به امید بهبود زود زود خوشگل خانومی.
مامان
پاسخ
ممنون مریم عزیزمن تا حالا بخور گرم گذاشتم واسش!
مامان احسان
9 دی 92 12:51
سلام گلم بمیرم باز هم بچم مریض شده ؟ باور کن راست میگه اون دکترتون ولی چه میشه کرد من خودم هر وقت احسان مریض میشه عذاب وجدان میگیرم بمیرم براشون
مامان
پاسخ
اصلا داغون شدم امسال معصومه جون معصومه میگی چه کنیم؟ دچار دوگانگی شدم!
تاابددونفره
9 دی 92 13:05
عزيزم توتعطيلات دلم تنگ مي شه براتتعطيلات خوبي داشته باشيمواظب خودتون باشينراستي شما هم چهارشنبه رو تعطيلين
مامان
پاسخ
منم همینطور عزیزمممنونم نه ما تعطیل نیستیم
مرجان مامان آران و باران
9 دی 92 13:23
وای امان از مریضی من و ارانم خفن سرما خوردیمممممممممممم الهی بمیرم طفلیییییییییییییی ببوسش عزیزم بلا دور باشههههههههههه دوست مهربون و عزیز دلم مرسی به یادمونی ببخشید دیر میام سر میزنم عزیزم
مامان
پاسخ
ای وای مرجان ترو خدا مراقب خودت باش تو این اوضاع همینو کم داشتی! انشاله زودتر خوب شین عزیزمعزیزم با این همه مشغله هیچ توقعی ازت نیست مهربونم
...
9 دی 92 13:59
به نظر من هر دوشون دكتراي خوبي ان ،فرقي ندارن هر دو فوق تخصص ايمونولوژي و الرژي دارن و به كارشون واردن...
مامان
پاسخ
ممنون از راهنماییتون
مامان آرسام
11 دی 92 1:33
الهیییییییییی امیدوارم الان بهتر شده باشی
مامان
پاسخ
کمی بهترم ممنون خاله جون
منا مامان الینا
11 دی 92 8:16
سلام محبوبه جون خوبی؟ الینای عزیزم بهتره؟ محبوبه جون اینقد خودت رو مقصر مریضی الینا ندون عزیز دلم هرچند میدونم اکثر مامانا وقتی بچه هاشون مریض میشن دچار عذاب وجدان میشن و فکر میکنن که مریضی بچه ها تقصیر اوناس درسست مثل من از روزی که الینا تشنج میکنه همیشه دنبال مقصر میگردم و هی با خودم درگیرم که چی شد این بچه اینطوری شد! و از اونجایی که میگی الینای گلمون آلرژی داره و این فصلها فصل آلرژی و حساسیت پس ربطی به سرکار رفتن و یا خونه موندن تو نداره عزیزم . انشالله با بزرگتر شدن گل دخترمون این آلرژی از بین بره مواظب خودت باش عزیز دلم
مامان
پاسخ
متاسفانه همینطوره منا جون. وقتی بچه ها مریض میشن دنبال مقصر میکردیم و اغلب هم خودمون رو محکوم میکنیم! مرسی از صحبتهای آرام بخشت
مامان احسان
11 دی 92 9:02
سلام گلم الینا چطوره ببخش دیر اومدم .باور کن من خودم هم دچار دوگانگی شدم دیروز هم کلی در این مورد با مامانم صحبت کردم ولی مامانم میگه الان سختی داره ولی وقتی که بزرگ بشن میگی کاش کارمو رها نکرده بودم آخه مامان من هم وقتی من به دنیا اومده بودم میخواسته استعفا بده ولی باباش نگذاشته خلاصه باید تحمل کرد
مامان
پاسخ
خونواده منم همینو میگن ! نمیدونم بخدا...
مامان آروین
11 دی 92 13:07
ای جوووووووووونم عزیییییییییییییییییزمی ایشاله دیگه بد نبینی واااااااااااااااای گوش درد خیلی دردناکه امان از این ویروسهای مزاحم و سمج که وجودشون همه جا رو فرا گرفته مریضی و بی تابی بچه ها واقعا آدمو بی قرارو حساس و آشفته می کنه خیلیییییییییییییییی مواظب خودتون باشید یه مدت از ماسک استفاده کنه و بعد هر کاری دستاشو با آب و صابون تمیز بشوره اینو یکی از پزشکای فامیلمون می گفت راز سلامت پزشکا که اینهمه با مریض سرو کار دارند همینه براتون آرزوی سلالمتی و تندرستی دارم
مامان
پاسخ
سلام نسیم جونخوبی عزیزم؟دلتنگتون بودیم
سعیده ، مامان هومان
11 دی 92 18:49
خیلیییییییییی ناراحت شدم امیدوارم خوب خوب خوب بشه و دل رنجیدهات آروم بگیره .........آمیــــــــــــن
مامان
پاسخ
ممنونم سعیده جون
الهه مامان روشا جون
13 دی 92 17:56
محبوبه جون از ناراحتیت خیلی ناراحتم خیلی خوب درکت میکنم.فقط تینو بدون ما همیشه داریم امتحان میشیم فقط صبور باش تا دربرابر خدا سربلند بیرون بیای اینجوری خودش بهترینها رو وارد زندگیت میکنه سرکارم نمیدونم چی بگم من اشتباه کردم نرفتم همش با روشا هستم خیلی خوبه ولی یه روزایی اگه برنامه ای نداشته باشی احساس پوچی بهت دست میده.
مامان
پاسخ
نمیدونم والا همه اونایی که بخاطر بچه کارشون رو رها کردن همینو بهم میگن ، و.اسه همین نظرم عوض شده، همسرم میگه بر فرض الان نری و بمونی پیشش چند سال دیگه که خودش مجبوره بره مدرسه میخوای چی کنی؟ خب راستم میگه یه جورایی ! توکل بخدا ببینیم چی میشه
مامان آروین
13 دی 92 18:03
سلام به روی ماهت ممنووووووووووووون ایشاله که بلا دوره ماهم همیشه به یادتون هستیم ولی روزها کوتاهه و کارها زیاد الینا جون ماهموببووووووووس و مواظب خودتون باشید
مامان
پاسخ
سلام نسیم جون ممنونم عزیزم آره واقعا تا به خودمون میایم میبینیم شب شده!
سمانه مامان ستایش
14 دی 92 16:43
عززززیزم...ای جانم که مریضی الینا جونم محبوبه جون منم دو هفتس درگیر مریضی و سرماخوردگی ستایشم...روزای بدیه...از همین چیزای این دوتا فصل آخر ساله که بدم میاد انشالا که حال الینا جونم زودتر خوبِ خوب بشه چون بدترین روزا واسه مامانا همین روزای مریضی و کسالت بچه هاست. در مورد اون حرف بیجای دکتر هم کلی جواب دارم که الان وقت نمیکنم بگم فقط در همین حد که شاغل بودنت هیچ ربطی به مریضی و کسالت الینا جون نداره عزیزم...مگه من یا خیلی از مامانای دیگه که فول تایم در کنار بچه هامونیم مریضی شونو نمیبینیم؟ من که شدیدا با این حرف مخالفماین اصلا دلیل خوبی نیست که بخوای آینده شغلی تو بخاطرش خراب کنی محبوب جونم... نمیدونم این طرز فکر آقایون که اگه خانوما دائم تو خونه باشن زندگی بهتر میشه کی میخواد درست بشه
مامان
پاسخ
الهی ستایش نازمون مریض شده؟ فداش شم منانشاله زودِ زود خوب شه ستایش تپلی ناز خودمون همسرم هم دقیقا حرفای تو رو میزنه سمانه جون و وقتی خوب فکر کردم دیدم حق با شماست ولی نمیدونم چرا هر وقت الینا مریض میشه من عذاب وجدان میگیرم؟
زهره جون
16 دی 92 8:36
عزیزم سال اول که بچه مهد میره همینه . دختر منم برای سومین بار گوشش عفونی شد و دکتر گفت به خاطر مهد رفتنه و تا 7 بار عفونت گوش در سال اول مهد هم طبیعیه .. برای گوشش بده بادکنک باد کنه و خالی کنه ادامس بجوه و لپشو باد کنه و خالی کنه .. بالاخره این سال اول ورود به جامعه رو باید تجربه کنه ومریضیاشو بکشه تا بدنش قوی تر بشه انشاالله زودتر خوب بشه
مامان
پاسخ
متاسفانه همینطوره زهره جون
خواهرفرناز
22 دی 92 15:24
محبوبه جون سلام خوش به حالت درست تموم شد از ماهم چنان ادامه داره منم با دکتر موافقم بشین تو خونه یه مدت ببخشید تو کارت دخالت میکنم اما من 24ساله دارم زجر میکشم مال منم درمان نداره باید بسوزم وبسازم اما نسبت به قبر خیلی بهترم مهم ترین راه درمان الرژی دوری از الرژنه (ماده حساسیت زا) میدونی به چی حساسیت داره؟ اصلا مطمئنی الرژی داره؟ در حال حاضر به خاطر اب وهوا ی الوده کشورمان بعد از سرماخوردگی چند هفته مردم سرفه میکنند وخوب نمیشند فقط دکترا پرومتازین وانتی هیستامین میدند ولی واقعیتش اینه که درمان سرفه طول میکشه تا چند هفته کاملا طبیعی است لاید باهاش مدارا نمود عطر وادکلن ومواد بودار دیگه مثل وایتکس جوهر نمک و....استفاده نکنید چه الرژی باشه چه سرفه معئولی فلفل نخورید ادویه غذاتون خیلی کم باشه برای درمان سرفه یک شلغم بردارین توش را یکم خالی کنید یکی دو قاشق عسل توش بریزید درش را بذارید یه جای گرم خونه مثل کنار ابگرمکن نگه دارید یکی دو روز بمونه از اب عسل بهش بدید بخوره یا اویشن دم کرده خم خوبه پودر روتارینم خوبه واما الرژی اگر دختر شما در تمام طول سال این مشکل را داره اسمشا بذار الرژی الرژی نوع فصلیم داره ولی مثلا بهار به باد حساسه ولی بقیه سالم که باد بیاد حساسیت داره تنه6 راهش پرهیز از الرژنه برای من که جواب داده در حال حاضر بنده صراح نمیدونم دخترتون یک روز درمیان تو این هوای سرد وبعضا الوده بره کلاس زبان وب7گرده یه جورایی مضره خدا میدونه من غیر از روزایی که امتحان داشتم 3هفته بیرون نرفتم باورت میشه؟میدونم اگه برم مریض میشم 1ماه می افتم شنیدم از تلویزیون که این الودگی هوا از پوست سالمو رد میشه وبه خاطر سردی هوا الودگی رو سرمون زندانی میشه نمیتوانه بره بالاتر یه چیز دیگه هم بهت میگم بعد از بلوغ خیلی بهتر میشن شاید اصلا *ز بین بره من بچگیام الرژی غذایی دارووپیی به انواع بو ها و...داشتم الان بیشتر به بو حساسم وهوا من نمیتوانستم یه گوجه یا پرتقال یا پسته بخورم بیچاره مامانم چی کشیده شکلات میخوردم بدنم میریخت بیرون از شهریور مرژض میشدم تا اردیبهشت سال بعد سرفه امانو نمیداد یادمه زمانیکه میخواسنم 5 دقیقه بخوابم راحت بدون سرفه نشسته مینوابیدم حالا خدایی الینا حالش بدتره یا بچگی های من؟ خوب میشه نگران نباش بسپرس به خدا ومراقبش باش با خودت با شوهرت لج نکن اونم نگران الیناست مردا عادتشونه وقتی حوصله ندارن سر یکی خالی کنند عیب نداره به خودت فکر کن فکر کن وقتی با خودت لج کنی چه ضرری به خودت میرسونی وبعدشم به الینا ..... نکته اخر اگه الرژن را بشناسید میتوانید واکسن درمانی کنید دوز کم بهش به مدت چند روز تزریق میشه تا بدنش دیگه بهش واکنش نشون نده ببخشید حوصله ات سر رفت مواظب خودتون باشین میبوسمتون
مامان
پاسخ
عززززززززززیزززززززززم ممنون از وقتی که برای من گذاشتی و این توضیحات کامل و راهنماییهای مفید هی وای من پس هم خودت هم مامانت چی کشیدین؟!خیلی سخت بوده ممنونم عزیزم